HTML

Friss topikok

2009.06.20. 08:38 B à la Brown

Sztárutazás: Dolhai Attila Egerben

jajj, hajnalban véletlenül rákukkantottam a sztárutazás honlapjára, s találtam egy tanulságos interjút, dolhai attila vall egri és egerszalóki élményeiről. s bár nem vagyok önmagam ellensége, büntettem magam, s végigolvastam az interjút. ami nem volt annyira rossz, nodeazért mégis. eleve viszolygok az operettől, jelentősebb közmunkával büntetném néha művelőit, és persze dolhai is tök béna dolgokat mondott, na de hát ez csak az én véleményem, ettől biztos jó ember még. ami mondjuk nagyon gáz, hogy az interjú képgalériájába véletlenül bekerült egy pilisborosjenői kép, ami a filmdíszlet egri várat ábrázolja. szerkesztőke ráguglizott az egri várra, kidobta, oszt bemásolta. nesze neked szerzői jogok, nehogymá a fotók szerzőségével foglalkozzunk. bezzeg ha én veszek egy pendrivot, akkor bizony adózni kell, mert feltételezik artisjusék, hogy én nem saját szerzői jogú fotókat, hanem mondjuk dolhai-összes lemezét csempészem át gépről-gépre... bsszák+!!!!!!

most hogy így felhúztam magam az operetten, artisjuson, meg dolhai hülyeségein (aszongy például: "Itthon minden problémát hamarabb és könnyebben meg lehet oldani, vagyis ezek is olyan dolgok, amik visszatartanak a külföldre járástól." - nawazze attila, akkor intézkedj itthon, szeretem magyarországot, de hülyeségeket azé ne beszéljünk. szóval, tanulságul álljon itt a cikk, idemásolom tanulságul (szerzői jogok lásd fenn), hogy mit is csinált dolhai attila egerben:

Dolhai Attila Egerben
Dolhai itthon érzi magát biztonságban

Az Operett Színház sztárja a magyar tájak szerelmese. Nem szeret külföldre utazni, ezért amikor csak teheti Magyarországon kirándul a családjával. Legutóbb Egerben és környékén, Egerszalókon pihent Attila, feleségével és két kislányával. Legújabb, már boltokban lévő lemezén is visszaköszön a magyaros íz, hiszen az Egy szerelem története című korongon is zömmel magyar slágerek feldolgozásait hallhatjuk.

Eger városkép

Attila itthon érzi magát biztonságban
Nem szeretek külföldre járni, biztos azért, mert nagyon sokat jövök - megyek a munka miatt. Vannak vidéki meghívások, vagyis ha pihenni szeretnék, igyekszem minél kevesebb utazással megoldani. Ez az egyik ok, a másik pedig az, hogy itthon egyszerűen sokkal jobban érzem magam. Nagyobb a biztonságérzetem és jobban el tudom magam engedni. Bármilyen külföldi utazás során – főleg a gyerekekkel -, az lenne az első félelmem, hogy mi van, ha a velük történik valami. Itthon minden problémát hamarabb és könnyebben meg lehet oldani, vagyis ezek is olyan dolgok, amik visszatartanak a külföldre járástól. Megjegyzem, nincs is nagy tapasztalatom az országunkon túli kirándulásokban.

Egerszalók. A település déli részén feltörő 65-68 celsiusfokú melegvizű hőforrás domboldalon lefolyó vize csodálatos természeti képződményt - 120 négyzetméteres mészkőlerakódást épített ki. A kálciumot, magnéziumot tartalmazó hidrogénkarbonátos gyógyvíz értékét felismerve a falu mára gyógyfürdőkre épült gyógy-turizmus központja. Gyógyvizét sokan keresik fel, a víz főleg csontsérülések, izületi-, és reumatikus bántalmakban szenvedők részére hatásos.

Rácsodálkoztak Egerszalókra
Általában az ország nyugati részében járunk többet, de Egerbe és az onnan hét kilométerre lévő Egerszalókra már régen szerettünk volna elmenni a családdal. Meg akartuk nézni az Egerszalóki forrást is. Ez nagyon izgatott minket, persze nem ok nélkül, hiszen csodálatos látványban volt részünk. A gyerekeknek is tetszett a hely, nagyon élvezték a mésztufalépcsőkön a víz csobogását. Csak három nap volt a pihenés. Az első gyakorlatilag a szállodában telt, azon belül is a medencében. A lányok már nagyon várták, hogy ugrálhassanak a vízbe, vagyis zömmel lubickoltunk. Egyikük sem tud még úszni, noszogatni pedig nem hagyják magukat. Luca hat éves, Emma pedig három. Ha mi akarjuk őket bármire is megtanítani, azt nem igen akarják, aztán végül maguktól valahogy mégis elsajátítják, tudom, így lesz ez az úszással is. De, hogy gyorsabban menjen a dolog, azon vagyunk, hogy minél több alkalommal elvihessük őket hasonló helyekre. Mivel nem tudnak úszni, és nem viselik el a karúszót és az úszógumit sem, ezért nem igen lehet őket egyedül hagyni. Általában az van, hogy ilyenkor apával játszanak a kisvízben, amit mindannyian nagyon élvezzünk. Na és szinte lehetetlen őket kiimátkozni a vízből, ezért sem jutottunk el első nap már máshová.

Ingyen vízipipa Egerben
Az mondjuk tanulságos volt, hogy a hotel, ahol voltunk, nem volt kifejezetten gyerekbarát hely. Az ételek mondjuk nagyon is az én szám íze szerint voltak elkészítve és a választék is pazar volt, de a gyerekeknek nem jött be.
Aztán volt egy furcsa élményünk is, ami kicsit a magyar mentalitást hozta testközelbe. Kicsit keletiesen van berendezve a hotel, van egy teaházuk, ahol a nap adott szakaszában ingyen lehet vízipipázni. Ha más időpontba mész, akkor már fizetni kell. Ezért ijesztő volt látni, hogy minden ember ebben az időszakban akarta kipróbálni a füstölést, de a legfiatalabbtól a nyugdíjas korúig mindenki, a fizetős időszakban pedig üres volt az egész.
Mi inkább csocsóztunk. Emma mindig belenyúlt persze, Luca pedig még nem tudta jól forgatni a bábukat. De megoldotta végül, hogy nem maradjon ki a játékból, felállt egy székre. Nagyon leleményesek a kölykök, ha el akarnak érni valamit. Aztán, hogy belejött, már nem is akarta abba hagyni. Ezt sem. Annak ellenére, hogy főleg a gyerekekről szólt a pár nap, nekünk is kikapcsolódás volt a feleségemmel. Végre nem kellett őket lepasszolni, vagy mással foglalkozni mellettük, így teljes volt a mi pihenésünk is, mert száz százalékig együtt voltunk.

Az egri vár egyik bejárata.

Kalandok az Egri várban
A második napon bementünk Egerbe, természetesen a vár nem maradhatott ki. Előtte még sétáltunk egy nagyot a városban, megnéztük a Bazilikát is, majd jött a vár, ami szédítő élmény volt a gyerekeknek. Mindenről be kellett számolni. Szóba került az Egri csillagok című film és természetesen a könyv is, illetve az azokban szereplő események. Luca nagyon fogékony volt, végig figyelmesen hallgatott, sokat kérdezett is. Főleg a várvédő rész hozta lázba, például az asszonyok szuroköntő módszerei.

A kiépült egerszalóki fürdő.
Feszes időbeosztás, laza magyar programok
A nejem zalai, én kisvárdai vagyok, évente többször elmegyünk ide is és oda is. Szeretünk Szegedre járni, a szabadtéri játékok idején a színházzal is sok időt töltök ott, olyankor mindig belefér egy kis családi kirándulás is.
A feleségemmel ritkán ugyan, de azért el-el tudunk menni kettesben pihenni, ahhoz viszont nagyon ki kell találni az időpontot, hiszen a színház olyan világ, hogy bármikor változhat az időbeosztásom. Épp ma derült ki, hogy az egész jövő hetem máshogy alakul, mint terveztem, nehéz így hosszabb távra tervezni bármit is.

Emlékezetes kirándulás volt a váron belül működő Egri Csillagok Panoptikum. Ott megelevenednek a Gárdonyi hősök, mint Dobó István, Cecey Éva, Jumurdzsák, Tinódi Lantos Sebestyén, de Szulejmán szultán és Török Bálint élethű viaszszobra is érezhető közelségbe hozza azt a kort. Luca egy félős lány, de mégis mindig mindent meg akar nézni. Izzadó kézzel szorította a kezünket, ha egy kicsit is sötétebb helyre érkeztünk, de ki nem hagyta volna.
Emma ehhez képest virgonc, őt a színek, a ruhák és a királykisasszonyos történetek kötötték le. Azonnal összefüggésbe hozta a várral a királylányokat, vagyis neki ezekről kellett mesélni. Nagyon élvezték az egész napot, ahogy persze mi is.

Barlanglakások Egerszalóknál.

Barlanglakások akkor és most
Harmadik nap elmentünk Egerszalókra kirándulni. A falu déli részén ma is láthatók a barlangházak, amelyekben egykor emberek éltek. Érdekes, de ugyanitt nemrég modern barlangházak is épültek, de azokat sajnos nem tudtunk közelebbről megnézni, pedig érdekelt volna, hogyan oldották meg a kialakításukat. Hiszen be van építve a föld alá, nem látszanak az ablakai sem, a levegőztetés is valami teljesen elképesztő módon van megoldva. Érdekelnek az építészeti dolgok, valahogy mindig is vonzottak.
Ezután sétáltunk még egy nagyot, aztán lassan indulni kellett haza.
Nagy vágyunk még a téli Tihanyt megnézni, talán az lesz a következő kirándulásunk helyszíne.

Deáki Tímea Brigitta

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

urali 2009.06.24. 09:10:51

A "Barlanglakások Egerszalóknál" fotónál meg a noszvaj Pocemről (Farkaskői Barlangok Alkotótelep) készült fotót rakott be a cikk írója.