HTML

Csámborgó

csámborgásaimról

Friss topikok

2009.12.13. 21:24 B à la Brown

Vissza a limesen

szekszárdról paks, majd gondoltam egyet, s pannóniából dunaújvárosnál léptem át a limes határát:))) - smáris újra itthon voltam vadkelet-magyarországon. van itt egy új híd, a pentele-híd, mely 2005-7 között épült, de nekem csak most sikerült rajta átgördülnöm. ezzel asszem minden magyarországi duna-hídon átkeltem már. 

a híd műszaki dolgairól ezt lehet tudni:

"A híd teljes hossza 1682 méter, ebből a jobb parti (Dunaújváros felőli) ártéri híd 1067 méter, a bal parti 300 méter, míg a helyére úsztatott mederhíd 308 méter hosszú. A híd 41 méter széles, a mederhíd 50 méter magas és megközelítőleg 8600 tonna a szerelvényekkel együtt, burkolat nélkül. A jobb parti ártéri híd 14, a bal parti 5 pillérre támaszkodik. A mederhíd úgynevezett felszerkezetét két, a mederbe épült vasbeton pillér támasztja alá, ezeket a mederben betonozták. A hidat nyolc, a nyolcvanas években kifejezetten a dunai hajózásra kifejlesztett, egyenként 1600 tonna kapacitású TS bárka szállította a helyére. Szerkezete szerint kosárfül ívekre kábelekkel függesztett gerendahíd.

Szerkezeti adottsága miatt szélessége 40,94 m, melyen 2x 2 forgalmi sáv (3,75 m) 2x1 leállósáv (3,5 m), 3,6 m széles elválasztó sáv és kétoldalt 2,4 m széles járda, melyből a befolyási oldali kerékpárút, található. Az ívek 47,6 m-re emelkednek az útpálya fölé és a függőlegessel 16,5°-os szöget zárnak be. A függesztő kábelek egymással párhuzamosan, az ívek síkjában futnak."

Szólj hozzá!

Címkék: dunaújváros


A bejegyzés trackback címe:

https://belabarna.blog.hu/api/trackback/id/tr831595209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.