HTML

csámborgásaimról

Friss topikok

2009.01.04. 12:51 B à la Brown

"A kisdiák mereng mappán és tarka képen"

charles baudelaire természetesen, a nagy szimbolista, vele álmodtam s belőle érettségiztem, perszehogy az utazóból, gimiskorom kedvenc verséből, azóta is legalább évente eszembe jut. ma, vasárnap is. ülök, mint kisdiák, egy napja már itthon, s újra különböző földabroszokat…

2009.01.04. 10:25 B à la Brown

Nő piros kabátban, babakocsival

pénteken értünk haza erdélyi csámborgásunkból, és szombaton (január 3:) már ismét nem bírtunk ülni a fenekünkön, és kiszaladtunk kicsit felsőtárkányba. ott kaptam lencsevégre ezt a piros kabátos nőt, piros babakocsival:)

2009.01.03. 19:43 B à la Brown

Munka újév napján, "Körösfői kertek alatt"

hipomán állat vagyok, élvezem amit csinálok: a túri-hasadék után január elsejére mégegy kirándulás besikerült. felkerestük a sebes-körös forrását kalotaszeg vidékén, fotóztam a még kispataknyi folyót, majd a szépséges körösfői templomot fotóztam - az egyetlen kék ég…

2009.01.03. 19:32 B à la Brown

Túri-hasadék

túri-hasadék, egy szurdokvölgy nem messze a tordai-hasadéktól, ráadásul másfél kilométerre erdély egyik főútjától, kolozsvár s torda közt. régóta vágytam már ide (családom egyik fele túri-ág), s most igen, 2009 első napján tettem ide egy túrát. székelyudvarhelyről…

2009.01.03. 13:30 B à la Brown

Újévi koccintás Székelyudvarhelyen

Kányádi Sándor: Ballag márBallag már az esztendő,vissza-visszanézve,nyomában az öccse jő,vígan fütyörészve.Beéri az öregets válláról a terhetlegényesen leveszi,pedig még csak gyermek.Lépegetnek szótlanuls mikor éjfél eljő,férfiasan kezet fogMúlttal a Jövendő. ezt a…

2009.01.03. 13:16 B à la Brown

Szánkózás Szenttamáson

szánkózással telt 2008 szilveszterének délutánja, egy szenttamás nevű székelyföldi faluban, ahonnan egyébként kacsó peti barátom ősei is származnak részben. a mínuszok és a popsitepsinek nevezett csúszóalkalmatosságok is röpködtek a friss havon, jó mók volt na:)

2009.01.03. 13:09 B à la Brown

Női akt és nő kávéval

van egy profi fotós, aki egyszer lefotózta önmagát. női akt. ennek a fotósnak december 31-én van a születésnapja. egy hónappal ezelőtt kávéztam vele, s próbáltam megcsinálni a nő kávéval című képemet. ez lett belőle. a fotósok sokszor nem szeretik, ha fotózzák…

2009.01.03. 13:03 B à la Brown

Boldog asszonyok bikák faluja mellett

felsőboldogfalva egy székely falu, régi neve asszonyfalva és boldogasszonyfalva. kacsó peti barátom tette fel a találós kérdést: mitől boldogok az asszonyok boldogfalván? - nos, mert mellettük van a szomszédban bikafalva:))) szóval szilveszter napján kimentem udvarhelyről a…

2009.01.02. 21:43 B à la Brown

"Fellegszerű hegyek": a Fogarasi-havasok

a fogarasi-havasok az egész kárpáti hegységrendszer legnagyobb tömegű hegysége, 70 km hosszú gerince pedig a déli-kárpátok legmagasabb és legegységesebb hegylánca. nem véletlenül nevezte el 1882-ben inkey béla geológus erdélyi-alpoknak. 1994-ben egy hetet töltöttem a hegység…

2009.01.02. 21:17 B à la Brown

Ahol Babits szenvedett: Fogaras városa

előszilveszteri túraként székelyföldön sem tudtunk a fenekünkön ülni, s december 29-én nekiindultunk a déli-kárpátoknak, a fogarasi-havasoknak. annak északi előterében fekszik fogaras városa, babits itt szenvedett, irodalomból ennyit jegyeztem meg, meg hogy fogaras város…

2009.01.02. 07:40 B à la Brown

Tamó-nap, december 29.

"üdvözletünket küldjük székelyföldről az alföldieknek!:) és persze nagyon boldog tamó napot debrecen legszebb pálmájának!:) névnapi csók, színesék" -- ezt az smst küldtük a képen látható lánynak székelyföldről, s válaszolt is még rá éjfél körül: "ti…

2009.01.02. 07:27 B à la Brown

Farkaslaka, Tamási Áron szülőháza

december 28-án is dobálta a -20 fok körüli hőmérsékleteket a székelyföldi időjárás, de ez nem akadálya a csámborgásnak, peti bácsi például azt szokta mondani, nincs hideg csak fázós ember, szóval kicsinyt fáztunk, de elmentünk szenttamásra szánkózni, meg…

2009.01.02. 03:17 B à la Brown

Blúzers koncert, Szleng Caffé

bitangjó blúz, igenigen, szombaton (december 27-én) este székelyudvarhelyen a szleng cafféban hajnalig mindhalálig blúz, kacsó péter barátom öccse, kacsó zoltán gitáros a blúzers zenekarban, ötórás gigakoncert, köményes, transylvanicum és abszint számolatlanul, jobbnál jobb…

2009.01.02. 03:08 B à la Brown

Magos Déva vára

mit mond kőműves kelemen a fiának, mikor jön haza az iskolából? - gyere fiam, anyád már vár:))))))))))))))))))))szóval magos déva vára, milliószor elautóztam mellette, 2008. december 27-én végre feljutottam a várhegyre. kilátás, mostépül mostépül, dobóistván,…

2009.01.02. 02:35 B à la Brown

Guraszáda, templom

solymos vára után egy XIV. században épült templomot néztünk meg a maros völgyében, guraszádán, s amikor ezt a fotót készítettem, a kerítésen állva szétszakadt a nadrágom:)

2009.01.02. 02:29 B à la Brown

Solymos vára, Lippa, Románia

egy hétig nem voltam netközelben, pótolom hát az elmaradottakat. nos, erdélyi csámborgásunk egyik első látnivalója az aradhoz közeli lippa melletti solymosi vár. gyönyörű volt végig a maros völgye december 27-én, szombaton, zúzmara, zúzmara és zúzmara, minden mennyiségben.