HTML

Csámborgó

csámborgásaimról

Friss topikok

2010.03.27. 06:58 B à la Brown

Ne a villanyt kapcsold le!!!

kapcsold le a villanyt. a hócipőm van tele ezzel az egésszel. pedig ha nagyképű lennék, nagyobb környezetvédőnek tartom magam, mint sokan, akik villanyoznak ma este. persze, figyelemfelhívás, miegymás. oké. de. de nagyon nem szeretem az álságos dolgokat. és ez nagyon nagyon álságos! olyan ez mint az este fogyókúrázz egy órát, még salátalevelet sem ehetsz, merthogy az jó a testednek. igen jó: ha előtte nem eszel este hatkor csülökpörköltet, mellé szaftos marhapörköltet desszertnek. szóval, az a nyamvadt 11 wattos lámpa ma este nálam égni fog, nem kapcsolom le. én ugyanis a földnek ezzel nem ártok annyit, mint azok az embertársaim, akik lekapcsolják ugyan ma este trendiségből a pilácsot, de előtte még mikróznak egyet, meg a légkondit is bekapcsolják, merugye már túl meleg ez a tavaszi húsz fok. wazze. gondolkodjunk már emberek!!! ne a villanyt kapcsold le! ne mikrózz, ne légkondizz fölöslegesen. mert amíg egy trendi környezetvédő légkondis irodában aszongya nekem hogy ugyan kapcsoljam már le a villanyt, azt elküldöm csendesen a fenébe. na, jöhetnek az anyázó kommentek!

180 komment · 3 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://belabarna.blog.hu/api/trackback/id/tr781872085

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Föld órája? Ugyan már.. 2010.05.02. 19:27:22

Már pár napja ez szól mindenhonnan, hogy majd ma este milyen vicces lesz az hogy a fél Föld egyszerre kapcsolja le a villanyt, megmentve a Földet mindenféle gonosz és nem gonosz jégsapkaolvadástól. Hát persze. Senki nem érzi, hogy ez mekkora parasztvak...

Trackback: Kapcsold le 2010.03.27. 19:11:16

Demonstrálunk. Egy kis világítás kikapcsolással. De szerintem el van szúrva az egész, mert a megbízhatatlan állampolgárra van bízva. Aki nem figyel, nem tartja az időpontot, meg kifgásokat keres, hogy orra

Trackback: A Föld órája 2010.03.27. 14:01:02

Na, milyen nap van ma? :-)1. 334 éve, 1676 március 27-én született meg II. Rákóczi Ferenc fejedelem. 1703 és 1711 között ő vezette a kuruc felkelést, szóval kíváncsian várjuk, hogy a Kurucinfó megemlékezik-e ebből az alkalomból :-)2. 253 éve, 1757 márc...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cso zsi 2010.03.27. 15:55:10

@Astronomy Domine: Ugyan láttam tőled már értelmes reagálást is más blogban, de szóra sem érdemes lény vagy.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.27. 15:58:57

kötve hiszem, hogy ma Magyarországon bárhol is menne lakásban a légkondi,sztem csak olyan helyeken megy, ahol munkagépek fűtenek, szerverterem, stb.

totyatotya 2010.03.27. 16:00:24

@GodmaNZ: itt New Englandben ez telente rendszeresen elofordul. Ha 1-1 nagy havazas egybeesik egy kiados szelviharral, akkor a vezetekhalozat jelentos reszen fordulnak elo szakadasok. 2 eve majd' felmillio haztartas volt aram nelkul 3 hetig. iden februarban 300.000 lakasban ment el az aram egy durva havazas+80 merfoldes szelvihar utan. a tobbseg 2-3 napig volt aram nelkul, nalunk 24 oran belul visszajott jol. itt normalis h a pinceben ott figyel a generator. akinel nincs generator, az ilyenkor megy hotelbe/motelbe/rokonokhoz/ismerosokhoz. ugyanis jellemzoen ma mar futeni sem tudunk aram nelkul, azt meg -20ban senki nem akarja probalgatni. a sok hippi aki itt csinalja ezt a bohockodast TENYLEG csak a nagyvaros kenyelmebol probal ugatni mindenkinek, es annak orul ha bekerul a hiradoba vegre. elmennek a qrva anyjukba egytol egyig.

ami a villanylekapcsolgatast illeti - fail. normalis ember a sajat szamlaja miatt nem pazarol aramot, a pazarlas pedig mindenkinek egy egyedi definicio. takarodjon a hazambol az aki elo akarja irni hogy mikor es mennyit fogyaszthatok. meg jo hogy itt szabad a fegyvertartas.

kisqtya33 2010.03.27. 16:00:40

Aki tanult általánosban matekot, tisztában van vele, hogy ezzel az 1 órával nem váltjuk meg a világot, de ennek az akciónak nem ez a lényege, hanem hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelemre.

Ezt a célját eléri, elérte. Pont.

Egyébként arra kíváncsi lennék, hogy kinek hány kWh áll a havi villanyszámláján. Nekünk folyamatosan 95-99 kWh. Sok mindent megtettünk azért, hogy ez "csak" ennyi legyen. Azt viszont nem tudom hogy ez az átlagfelhasználóhoz képest sok vagy kevés.....

Crom 2010.03.27. 16:01:05

Szerény véleményem szerint kurva mindegy mi a trendi és mi nem!! Nem azért kell lekapcsolni a villanyt mert az menő és még csak nem is azért, hogy abban a kérdéses félórában összemberiség szinten megspóroljuk pár köbméter kibocsájtott szén-dioxodot, vagy gyíkköpetet. Nem hiszem, hogy világ teljes kisfogyasztói, de főleg ipari kibocsájtásához képest egyáltalán mérhető lenne a megtakarítás...

De nem is ez a lényeg, hanem hogy az emberek gondolkodásában megjelenjen az energia/környezettudatosság! És ez bizony egyetlen kattintással kezdődik. Ha arra hajlandó a magánember, akkor talán többre is. Mikró kiikatás, geotermikus légkondi, kerékpárral munkába járás, bármi. Kit mit tehet a saját szintjén.

Astronomy Domine 2010.03.27. 16:05:35

@cso zsi:

Az nem baj, cserébe itt vagy te, akinek isszuk minden szavát :o)))

Nagymoli 2010.03.27. 16:07:42

Látom a szemeim előtt: villanyok lekapcsolnak... és a bojlerek elkezdenek vizet melegíteni... :-D Nem fog senkinek fájni a lekapcsolt villany...

Astronomy Domine 2010.03.27. 16:08:09

@totyatotya:

aztán amikor lehal az egész, vernyákolsz, hogy "csináljon már valaki VALAMIT..."
Hülyegyerek.

egy maréknyi dollár 2010.03.27. 16:09:27

@Gery.Greyhound: Megfejtés:B, természetesen.
Viszont egy villanykapcsolót megpöccenteni jóval kevésbé strapás, mint biciklire pattanni.Gondolom,ezért javasolja a mozgalom ezt a kevéssé embert próbáló feladatot.
Azért kiváncsi vagyok a majdani összesítőre:mennyi volt az egy óra alatt megtakarított energia világszinten?
Szerintem nem kell finnyogni;az akció nem menti meg a bolygót,de sok kicsi sokra megy.Talán olyanok is elgondolkoznak a dolgon,akik eddig kevéssé figyeltek rá.És ha rájönnek, hogy a Föld érdeke sok téren egybe esik az egyénével/kevesebb villany- és gázszámla,benzinköltség/,akkor jobban ügyelnek erre.

totyatotya 2010.03.27. 16:10:57

@Astronomy Domine: ez egy szinvonalas erv volt baratom, le a kalappal.

Utó Pista 2010.03.27. 16:12:03

@Szurtos Panka:

Azt hiszed, hogy okosat mondtál? A mikróban való melegítés a legenergiakímélőbb.

Bambano 2010.03.27. 16:13:46

Egy régi sztori jutott eszembe: sötétzöld kislány a szusibárban önérzetesen visszautasítja a bambusz pálcikákat, merthogy az élő és nem természetvédelem, előveszi a saját pálcikáit. Mire a pincér rezignáltam:
- szép pálcikák, elefántcsontból, ha jól látom...

stanyecli 2010.03.27. 16:13:59

Ilyenkor jutnak eszembe a greenpeace műanyag sárga esőkabátos aktivistái a motorcsónakban.

Nesze baz'meg környezetvédelem...

Nick Leeson 2010.03.27. 16:14:37

Az a helyzet, hogy spórolni az energiával csak befektetéssel lehet.

Drága takarékos izzó (led, neon).
Modern konyhai gépek. Időkapcsolós konnektorok, amivel még stand by üzemmódos cuccokat is le lehet kapcsolni automatikusan, ha nincs otthon senki napközben.
Nem 4 magos processzoros géppel töltöm le éjszaka a filmeket, hanem egy kis fogyasztású minimál géppel.
stb...

Nem az egyórás dolgok oldják meg a problémát, hanem a változás a fejekben. DE ehhez a változáshoz szükség van talán pont erre az egyórás lekapcsolásra...

stanyecli 2010.03.27. 16:15:21

Ilyenkor jutnak eszembe a greenpeace műanyag sárga kabátos aktivistái a motorcsónakban.

Nesze baz'meg környezetvédelem...

Pincehelyi 2010.03.27. 16:16:22

"na, jöhetnek az anyázó kommentek!"

A posztíró hülye, és még világgá is kiáltja.

Nick Leeson 2010.03.27. 16:16:56

@Crom : "Mikró kiikatás" és ezt hogy? Mivel melegíted meg a kaját. Vagy mostantól hideget eszel csak? Vagy gázzal? az semmivel sem jobb csak más mint az áram használata.

Egyébként igazad van.

Bambano 2010.03.27. 16:18:43

Egyébként szerintem ez a kezdeményezés simán megválthatja a világot. Ott vannak az alaperőművek, amik az állandó fogyasztásra vannak méretezve és beállítva, meg ott vannak a csúcserőművek, amik az aktuális terhelési csúcsokat egyenlítik ki.

Ezek a csúcserőművek pörögnek, mint állat, esti csúcsfogyasztáshoz csúcsrajáratva, majd egyszercsak hirtelen eltűnik a terhelés 80%-a, mert sok méregzöld fegyelmezetten kikapcsol mindent. Na ezek a csúcsrajáratott erőművek úgy fognak szétpörögni, szarrá menni, mint az atom, kb. mint mikor leesik a turmixgépről a kupak és spenótos lesz még a menyezet is.

majd a sok elégedett méregzöld visszakapcsolja a lámpáit, csak nem lesz hova. erőművekben meg elkezdik írni a projekttervet a törött turbina tengelyek cseréjéhez, tervezés 6 hónap, gyártás 3, beszerelés 2 hónap, teszt 3 hónap, tervezett rendszerbeállítás 2011 augusztus 1, addig meg kőkorszak.

Hülyék.

bolomba (törölt) 2010.03.27. 16:25:36

Ahogy olvasom a kommenteket Loana fogta meg a lenyeget: "…és igen, biztos te is beleesel valamelyik kategóriába"

Fura, hogy valoban ez az alapszemlelet. mondvan, olyan isten nincs, hogy en azt ne tehessem, a masik is biztos csinalja.

A posztolo is nemhogy orulne, hogy van egy felhivas, stb… (masok mar elmondtak) Nem. inkabb korlatozott ismeretei alapjan kijelenti a nagy altalanos vegkovetkeztetest, hogy ez az egesz faszsag es amig ok nem addig en se. Marcsak dacbol se, mert ok hulyek es hirdetik a hulyeseget, en meg megmutatom, hogy nem.

Kicsit jobb lett volna ha mondjuk kiteszed az okolabnyomod a cikk vegere (leven az egy altalanos meroszint, es most keretik itt nem agalni es lehulyezni, vagy mellekelten jobbat mutatni). Ha meg mindig 1 felett van, akkor azert lekapcsolhatnad 1 orara, megha csak 11 watt, akkor is, es kozben elgondolkozhatnal, hogy hogyan mehetne 1 ala. Persze csak ha erdekel es 'aldozatot' is kepes vagy hozni.

Tudod, ha okovegan freegan lennel, megertenem a kitoresedet, de… Megis, te mit teszel, es hanyas az okolabnyomod?

itt az enyem:
www.myfootprint.org/en/your_results/?id=636483

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.27. 16:26:47

@cso zsi:
Konkrétan mir érted?
Egyszerre döglik be minden országban 1-1 erőmű? Vagy egyszerre van mindenhol hirtelen fellépő energiaigény? Ezeknek rendkívül csekély az esélye.
Ha mégis bekövetkezik a saját energiatermelés növelése percek kérdése, addig a frekvenciaesés is tolerálható. De ez már vészeset.

Bambano 2010.03.27. 16:28:30

nagyon úgy tűnik, hogy a korlátozott ismeret az akció kiötlőinél van...

ha nincsenek észnél a technikusok, akkor ebből komoly baj lehet.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.27. 16:29:24

@Utó Pista:
Szabad megtudni minek kellene utánanézni?

Ha hibát véltél felfedezni, miért nem javítod?
Tán te sem tudsz többet, csak jó egyet fikázni? :-)

Amúgy pár alkalommal megfordultam már ott, ahol két kattintás, és elmegy Mo-n az áram. Mindenhol :-)

De mondom, bátran okítsál csak ki arról, amit szerinted helytelenül írtam.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.27. 16:31:14

@Bambano:
Észnél vannak.
Akiknek a kezében van Mo. energiaellátása nem ma kezdték a szakmát, mind 40-50-es több nyelvet beszélő diplomás ember. "Pár éve" már ott ülnek aban a székben, egy ilyen egyórás lekapcsolom a villanyt idióta akció nekik napi rutinfeladat.

Bambano 2010.03.27. 16:32:35

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: én ezzel tisztában vagyok, de úgy gondoltam, nem árt, ha több oldalról is megvilágításra kerül a dolog.

Intizar 2010.03.27. 16:35:38

Ez énnekem sajnos ürügyszagú. Persze hogy nem egyszeri villanyoltással mentjük meg a Földet. Ez jelképes akció, olyan, mint mikor okosak kimennek ordítani, hogy valaki monnyon le. Vagy olyan, mint mikor gyertyákat gyújtunk, mert valaki kereken x éves lett. Vagy éppen meghalt, satöbbi. Egyiknek sincsen konkrét, azonnali haszna. Jelkép, magyarul szimbóleum.
És nem tudom, kik azok a lelkesen legyalázott képmutató természetvédők, akik légkondis irodákban dőzsölnek. Ha Ön ismer ilyeneket, leplezze le őket nyugodtan. Tapsolni fogunk. De névvel. És ne tegyen úgy, mintha minden környezetvédő ilyen volna. Mert az csúnya csúsztatás. És a legfőképpen ne tegyen már úgy, mint hogyha minden - akár jelképes - kezdeményezés képmutató volna, csak azért, mert vannak a világon képmutatók is.

Intizar 2010.03.27. 16:37:18

Ja, bocs, a személyes kiállás: én a magam részéről soha nem használok légkondit, mikrót, autót, szárítógépet, szoláriumot, satöbbi, satöbbi, s osztán mégis lecsukom a villanyt. Csak úgy, jelképesen. Így mulat egy magyar úr.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.27. 16:38:47

@Intizar:
Nekem erről az egészről amit felvetettél egyvalami jut eszembe:
Nagyapám BKV buszsofőr volt, mondta, hogy egyszer a garázs elé odaálltak tűntetni, "le a buszokkal" "gázolajfalók" "büdös buszok" meg hasonló okos jelmondatokkal.
Amikor megunták elkezdte összecsomagolni, majd egyikük...

...beugrott a kétütemű trabijába, és elpöfékelt a helyszínről...

Nagyapámék meg csak röhögtek rajtuk, bár meg is értem :-)

Crom 2010.03.27. 16:39:33

@az aki: Talán bizony olyan géppel, ami kevesebbet eszik. Ha nincs feltalálva, akkor pedig fel kéne találni.

Ameddig nem volt látható a globális éghajlatváltozás, szinte senkit nem érdekelt, hogy a világ energiagazdálkozása nagyrészt fosszilius tüzelőanyagokra épül. Azokat a technológiákat, amelyek megkerülték ezek használatát jó időre jegelték, vagy nem kaptak akkora teret, amekkorát kellett volna. Egyébként én személy szerint a megfizethetőség határán mozgó háztartási megoldásokra adnám a voksom, mint pl. a napenergia felhasználása, fúrt kút az udvarra, stb.

@Bambano: Na ne! Te komolyan gondolod, hogy egy erőmű nem tud kevesebb áramot termelni, akkor se, ha szeretne??

totyatotya 2010.03.27. 16:39:59

@bolomba: :)
remelem azert a gimit vegigcsinalod. ez kb annyira komoly es tudomanyos h gimiben erdemes kitargyalni.

haruka 2010.03.27. 16:43:16

Az egyszeri ember szarik arra, hogy klímaváltozás, meg hogy a Föld egy órára jól érzi magát. Számszerűsíteni, forintban kifejezni kell, mennyit spórolhatnak, ha energiatakarékos izzót használnak, ha kikapcsolják a tv-t, stb. A pénztárcájára ugyanis mindenki nagyon vigyáz.

cso zsi 2010.03.27. 16:44:21

@Nagymoli: Nézzük csak.
Van 2 db 23 wattos körfénycsövem (már majdnem kifogástalanul lehet látni náluk), van egy 11 wattos olvasólámpa, van 3 db 6 wattos homályképző a csillárban, 18 wattos konyhai mennyezetvilágítás, 18 wattos neon a pultnál, 18 wattos a fürdőben.
Ellentételezésként menni fog a tv (5 éves képcsöves) a maga 76 wattjával, a upc box 28 wattal, a mély-és a normál hűtő az átlag 34 wattjával darabonként (ami nem feltétlenül fog menni az alatt az egy óra alatt), és a bojler a maga 1800 wattjával, ami biztos hogy a család lefürdése után pörgetni fogja a számlálót.

Interstellar Overdrive-nak igaza van. Nem értek hozzá.
Ha az összes villanyt lekapcsolom, és az esti szórakozásról is lemondok, akkor elhitetem magammal, hogy spóroltam.
Egyszerűbb, ha a villanyórán lecsapom a kismegszakítót.
Egy óra múlva felnyomom, és a bojler lesz az első, aki "feljelentkezik" a rendszerre. Neki dolga van.
Az igazi spórolást akkor kezdtem meg, amikor mosogatógépet vettem. 16-20 liter vizet használ szennyezettségfüggően. Ki tud 100 liternél kevesebbel elmosogatni? Annak csak a felét kell megmelegíteni.

cso zsi 2010.03.27. 16:47:00

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Csekély az esély? Hát az Egyesült Államokbeli többszöri események nem ezt igazolják. De van európai példa is: index.hu/kulfold/eu/aram6878/

Bambano 2010.03.27. 16:47:14

@Crom : az erőművek nem arra vannak tervezve, hogy tizedmásodperc alatt eltűnik a terhelés 80%-a... ez minden gépet tönkretesz.

Más kérdés, hogy ekkora médiafelhajtásból az illetékes szakemberek is értesültek arról, hogy kiemelten oda kell figyelniük az akció ideje alatt.

Egyébként nem csak az a kritikus pont, amikor hirtelen kikapcsol mindenki mindent, hanem ugyanilyen kritikus pont az is, amikor hirtelen adott pillanatban visszakapcsolnak mindent. Lesz ott olyan fi meg síró-rívó transzformátorok, hogy ihaj...

bolomba (törölt) 2010.03.27. 16:47:41

@totyatotya: idezhetek magamtol? "es most keretik itt nem agalni es lehulyezni, vagy mellekelten jobbat mutatni"

varom az utobbit. ha tudsz egy altalnos 'meroszamot' mutatni az emlitett problemara akkor szivesen megnezem.

amugy toltsd k,i es ha gondolod megtargyaljuk.

2010.03.27. 16:51:59

@belekotty: "Egy szar hűtőgép, a meleg konyhában, két három év alatt megkajálja egy új árát."

Nem minden esetben. Két éve vettünk vadiúj márkás hűtőszerkényt. 25 éve gond nélkül üzemelő Lehelt váltotta. Indok: Energiatakarékosság mindenek felett of korsz, nomeg néha kell egy kis újítás. Hát mit szépítsem: az új hűtő beszart, természetesen épp a garancia lájárta után, és olyan fődarab halt meg rajta, amit a gyár nem tudott pótolni. Márkát nem írok. Sok választás nem volt: a rengeteg romlandó/fagyasztott cuccot azonnal át kellett menekíteni egy új szekrénybe. Új hűtő, ismét egy halom lóvéért. A rossz hűtő sorsa meg is pecsételődött: Kuka. Vicces de ilyen is van. A Lehel még vígan ketyegne.

Bambano 2010.03.27. 16:52:14

@Bambano: ja, és nem csak az erőművekkel van a baj, hanem a teljes hálózatra kirakott áramhatárolókkal is... mert egy olyan izzó, ami üzemi működés közben felvesz fél ampert, hidegen, induláskor simán felvesz akár 5-6 ampert is, mire elkezd melegedni a wolfram. Ugyanez igaz az összes elektromos berendezésre, tv-k, számítógépek tápegységében kisült és hirtelen feltöltődő kondenzátorokra... az az áramfogyasztás, ami normálisan megy, simán több, mint 10-20xosára nőhet egy egyeztetett, egy időpillanatú bekapcsolástól. És akkor majd röpködnek a biztosítékok, a fi relék, leoldanak a megszakítók, a trafóházakban az automata túlterhelésvédők kikapcsolnak, ettől hirtelen nem csak a lámpák, hanem minden áram nélkül marad, majd 30 másodperc múlva egyszerre megpróbálja beindítani a hálózatot, ettől felborul minden...
emberek liftben ragadnak, betegeknek egy darabig az lesz az utolsó lélegzetvételük, stb. stb.

Anno amikor terjedni kezdett az iskolában a számítástechnika, nagyon sok baj volt abból, hogy tanárnéni azt mondta, hogy gyerekek, kapcsoljátok be a számítógépet, gyerekek egyszerre bekapcsolták, majd megkeresték a villanyszerelőt...

Intizar 2010.03.27. 16:52:25

@cso zsi: Az tud száz lityinél kevesebbel mosogatni, aki á lá paraszt mosogat. Kézzel, nem folyó vízben. Ennyi. Lehet, talán valamivel több vizet használ egy mosogatás, mint egy gépes, viszont nulla áramot hozzá.

Bambano 2010.03.27. 16:54:20

@Jankove: lehel hűtőt, energomat mosógépet nem mindig jó ötlet khajítani... otthon akkor cseréltük a lehel hűtőt, mikor már egy egér is befért volna, úgy elrozsdált a doboza... mellette elpusztult közben másik két hűtő is, azok normál életciklusban (7-8 évente).

Az energomat meg több, mint 20 évig bírta, kalgon nélkül...

2010.03.27. 16:54:32

www.myfootprint.org/en/quiz_results/
kollégiumban lakok gyakorlatilag 0ft-ból élek, és környezettudatosnak gondolom magam... most egy világ dőlt össze bennem. kicsi lenne 7mrd. Énnek a bolgyó. istenem, az emberi ostobaság..

B à la Brown 2010.03.27. 16:57:19

fúú. köszönöm mindenkinek a hozzászólást, nem voltam netközelben, s most vettem észre csak mi történt. gyorsan végigolvastam a kommenteket, amire hirtelen válaszolnék, az főleg az:
- értem én, és van benne igazság, hogy beszélni kell a problémáról, meg hogy ez csak figyelemfelhívás. de sajnos az ilyen kampányoknak vannak mellékhatásai. egy esetet mondanék erre el: tea és csapvízfogyasztó vagyok, s bár üdítőt olykor szoktam venni, ásványvizet magyarországon még nem vásároltam. és amikor jött egy kampány, hogy össze kell taposni a pillepalackokat, mindenki tudta rajtam kívül. és hogy ezt nem tettem meg, úgy néztek rám mint az ördögre. arról nem szólt a fáma, hogyha én nem használok pillepalackot, talán jobban védem a környezetemet, mint aki ugyanannyit, vagy többet, mert mivel összetapossa több fér:) és ez egy kampánynak köszönhetően szépen beépült a köztudatba. az összetaposás, és nem az hogy ne vagy kevesebb pillepalackot használjunk...

longlens 2010.03.27. 16:57:54

Egyetértek több hozzászólóval, hogy nem a mai megemlékezés fog bármit is változtatni a fogyasztási szokásainkon! A repülés vs. 4magos processzorok vs. kerékpárral munkába járás nehezen összehasonlítható, a közös többszörös a szén-dioxid lábnyom lehet. A legértelmesebb számlálót eddig itt találtam: www.greenmania.eu a baj csak az, hogy regisztráció után lehet kitölteni.

Astronomy Domine 2010.03.27. 17:06:07

@totyatotya:

Semmit sem fogtál fel belőle, mondjuk nem is vártam tőled. :-DD nem gond, fő, hogy fegyvered lehet, örüljél neki, hülyegyerek.

totyatotya 2010.03.27. 17:06:56

@bolomba: nem tudok jobbat, de a nalam sokkal okosabbak sem tudnak. najo segitek: szerinted hogy a picsaban lehet 2 ember v csalad energiahasznalati szokasait osszehasonlitani 10 kerdessel?? plane olyanokkal h recyclalt butorod van-e? ugyanmar meg hogy hanyszor eszel 1 nap.

azt ugye kifigyelted hogy ez egy for profit website?

kitoltottem, hozzam 25 fold kellene. hatranybol indulok, amerikaban elek, csak kocsival tudok dolgozni jarni es 100kmt vezetek naponta. hasonlitsd ossze mit mond a te szokasaidra ha amerikabol indulsz. klassz, mi?

B à la Brown 2010.03.27. 17:07:45

ja, és mégvalami. sajnos ökolábnyomom jóval nagyobb annál, amit szeretnék. de azt hiszem, jó úton haladok a fenntartható valami felé (a fejlődés nem a legjobb szó, mint ahogy azt januárban tanultam egy igazi környezetvédőtől). komposztálok, nem használok csomagolóanyagot, spórolok az ivóvízzel (!!!), nem sózom a járdát, hogy unokáimnak is legyen ivóvize, a kertemben semmit nem permetezek, se szőlőt se gyümölcsfát, s bár használok autót, de rengeteget gyalogolok és túrázok életvitelszerűen. és igen, az árammal is spórolok. egyre inkább. de mondom, még mindig nagyobb az ökológiai lábnyomom, mint szeretném. ez önkritika volt:)

cso zsi 2010.03.27. 17:13:34

@Intizar: A mosogató kb 30 literes, régebben 40 is megvolt. Egy háromfázisú mosogatást otthon kettőre redukálunk.
A melegvíz nem a falból jön, hasonlóan az áramhoz. Nem mindenki panelban lakik, hogy ez így legyen. A korábbi 120 literes 2100 wattos bojler helyett elég az 1800 wattos 80 literes is. Áramszünetkor volt utoljára, hogy a fémvödörben felraktam a gázra vizet melegíteni, hogy a gyereket meg lehessen fürdetni a lavórban. A bojlerbe az istennek se bírtam betölteni.

Intizar 2010.03.27. 17:21:38

Na most aztán jól megadta a hüje panelgyereknek, aki szerint a melegvíz a falból gyön, a tej pedig a közértből. Hűj, meg lettem tanítva. Tényleg, még sose láttam patakot se.

cso zsi 2010.03.27. 17:22:36

@Intizar: folytatás.
Egy mosogatást az épelméjű a kevésbé szennyezettekkel, (poharak, evőeszközök9 kezd, de 4-5 pörköltös tányér már alkalmatlanná teszi a vizet, hogy abba a lábosok is sorra kerüljenek. Tehát lesz két melegvizes futam, és egy hidegvizes öblítés.
Na mennyi vizet is használtunk?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.03.27. 17:23:30

@Loana: tegyük fel, hogy elgondolkozik. És ugyanúgy csinálja tovább, ahogy azelőtt. Kurvahasznos akció.

Intizar 2010.03.27. 17:23:43

Gyöngébbek kedvéért: bár panelba születtem, százféle lakásban laktam már. Mindegyikben megoldottam az energiatakarékos mosogatást. Csak mert érdekel. És még egy titkos tipp: attól, hogy valamibe harminc liter fér, még nem muszáj mindjárt annyit rakni bele.

Intizar 2010.03.27. 17:24:51

@cso zsi: Az ám, muszáj ésszel élni. Nehéz. Elárulhatom: én nem annyit, jóval kevesebbet.

Intizar 2010.03.27. 17:32:03

@Intizar: Bocsánat, hátha komolyan mondta, amit mond, bár erősen off. Tehát: az ember fogja a szalvétát vagy papírtörlőt, alaposan kitörli a pörköltös lábasokat, tányérokat, a cucc megy a komposztra. Aztán betölt forró vizet a lábasba, tányérba. Hagyja fölázni. Kiönti a mosogatóba, közben (lehetőleg bio) mosogatószeres szivaccsal törölgeti, hogy tisztuljon. Esetleg egy egészen kicsit leönti plusz vízzel. Mehet a másik mosogatóba öblítődni. Egy menüre való tányér is kibírja ugyanazt a vizet. Kész.

bolomba (törölt) 2010.03.27. 17:35:27

@totyatotya: nem csodalom, hogy megprobalod bagaletizalni. remelem viccelsz a 25-el. amugy mar korabban megtettem, es lattam. eltem amerikanal durvabb okolabnyommal rendelkezo orszagban. el is koltoztem. tudod lehet am ugy alakitani az eleted, hogy: ne kelljen 100 km-ert utaznod meloba, hanem gyalogolsz bebiciklizel, vagy otthon dolgozol (ez utobbit csinalom en is).

hogy hogyan lehet osszehasonlitani. nyilvan reszletesebb es melyebb kerdesekkel lehetne pontositani, de kiindulopontnak megteszi. hisz az aramszamla, a fogyasztasmerok azert hasonloak. a kaja 'utjanak' azert nem art utana nezni, mielott megkerdojelezed a fontossagat. persze lehetne mindene pontositani, de azert kb-ra jo lesz. hogy nem nonprofit. azt hiszem jelen esetben irrelevans, ha nekem 0.74-et adott ki a te 25-el szemben.

szoval ha akarsz azert tudsz valtoztatni. megint megkerdezem, azert mert usaban elsz es alapbol nagyobb a szorzod, ez mar eleg indok, hogy azt mond az egesz bullshit?

amugy itt egy jo kis video arrol, hogy miert jo ha rakerdeznek egy ilyen tesztben arra, hogy mibol van a butorod. pont errol fog szolni a video, hogy a hasznalati targyainknak milyen hatteruk van es mennyi minden kell az eloallitasukhoz, legyen az akar energia:
www.youtube.com/watch?v=gLBE5QAYXp8

cso zsi 2010.03.27. 17:36:46

@Intizar: Azt mondtam, nem panel. Nem azt, hogy falu. Az egyik helyi kiskirály szerint a kerületünk az Belváros.

bolomba (törölt) 2010.03.27. 17:41:42

@totyatotya: ohh bocs. ha olvastam volna a korabbi kommentedet, akkor nem tepem a szamat. mar ne is haragudj, de ez nem a te hazad, hanem az en 'levegom', amit eppen 'rontasz', amikor 25-re viszed a labnyomodat a moralizalasoddal. ugy latszik egy tokeletes fogyaszto vagy.

kisqtya33 2010.03.27. 17:46:01

@totyatotya: egyszer olvastam hogy egy amerikai átlag háztartás napi 25 kWh elektromos energiát fogyaszt, amit nem akarok elhinni, mert az vmi k. sok. Vagy mégis igaz?

Az én ökolábnyomom 1,9... pfff....

bolomba (törölt) 2010.03.27. 17:49:17

@B à la Brown: elnezest es revidealom magam iranyodban. valoban bosszanto ez a csak 1 ora, viszont a vele jaro popularitassal azert sok mindent lehet kezdeni. az mar egy masik kerdes, hogy kinek adjak eppen aktualisan a mikrofont. (pl. Al Gore)

egy maréknyi dollár 2010.03.27. 17:50:30

@Bambano: Az isten áldjon meg,mit riogatsz itt minket?Szóljál az erőműveknek;még van bő két órád.

kaffer 2010.03.27. 17:56:35

Miért nem vagy képes nagy betűvel kezdeni a mondatokat?

B à la Brown 2010.03.27. 17:59:35

@kaffer: ha vicces akarnék lenni, akkor azt mondanám, spórolok a shift billentyűvel. a válasz sajnos egyszerű: tudom hogy idegesítő, de sajnos így szeretek írni. bocs.

Thresher 2010.03.27. 18:10:09

Nem tudom hogy hogy vagytok vele, de én az áramtermelés okozta káros következményeket kisebbnek tartom mint az erdőirtásokat meg a vízszennyezést... Jó, az atomerőművek melegítik a folyókat, de áramot lehet duzzasztógáttal is csinálni. (Bár ott meg azon kell elgondolkodni hogy egy völgyet és vele járó természeti értékeket megéri-e víz alá rakni, lásd anno Bős-Nagymaros)

Szóval tény hogy szaros egy óra nem elég semmire, de ha mindenki és mindenap spórolna az árammal a sokszor elmondott pratikákkal, akkor lehet valami változás.

Én az energiasporólás helyett inkább hulladék termelés/kezelést tolnám előbbre, mert attől hogy tök öko-ország lennénk, attól a többi szennyező ország ártalma ugyanúgy átjönne, viszont a kevesebb szemét nem függ a szomszédos országoktól, plusz még elég látványos is. Szóval nem sötétben kéne kuksolni egy óráig, hanem kibírni szemetelés nélkül...

B à la Brown 2010.03.27. 18:10:20

@bolomba: igen, sokszor jó a popularitás, de vissza is üthet..
más. ajánlhatok egy olvasmányt? 184 oldal, egy tanárom munkája, rám igen nagy hatással volt:
foldrajz.ttk.pte.hu/tarsadalom/letoltes/teljes_szerkesztett_1.3.pdf

B à la Brown 2010.03.27. 18:13:11

@Thresher: sokszor sajnos az áramtermelés és az erdőirtás is összefügg. nem bizonyított, csak szóbeszéd, de állítólag a kazincbarcikai biomassza-erőműbe is elég sok erdő vándorol a bükk hegységből... mondom, állítólag.

bolomba (törölt) 2010.03.27. 18:26:31

@B à la Brown: aaaa ilyenkor mindig bajba kerulok. most kinyomtassam vagy a monitoron nezzem meg? melyiknek kisebb az oko…? ;)

koszi. nagyon jol hangzik. el lesz olvasva es meg lesz ragva.

Zed is not dead yet 2010.03.27. 18:30:00

Hogy on-topic legyek és az elvárásoknak megfelelő, ezért íme az anyázós komment:

Anyám se mondhatta volna jobban!

Egyébként meg nem túl messze lakom a Diósgyőri vártól, ami nem rossz, ahogyan az se, hogy a várat "díszkivilágítják". De az már nagyon ciki, hogy ez a világítás megy egész éjjel, legutóbb hajnali 3-kor csodálkoztam rá, hogy né'má'! És ez csak egy példa arra, hogy aki nem konkrétan a saját zsebéből csengeti a számlát ki, annak minden mindegy lehet. Tehát első lépésként elég volna "ésszerűbben pocsékolni" az energiát, aztán ha már mindenki tökély, és közeleg a tök éj, akkor lehetne trendibe átmenni. Na nem?

B à la Brown 2010.03.27. 18:31:10

@bolomba: :)) pont ezen rágódtam én is, mikor olvastam:) laptopon olvasáshoz nem kell lámpa, pro-kontra, de mivel nagyon lassan és értelmezve olvastam, én bevallom, kinyomtattam egy példányban ;-)

cso zsi 2010.03.27. 18:32:57

@B à la Brown: Ha ez így lesz, akkor mit vesznek majd apóség a télen?
Eddig pár köbméter fa kiváltott két konvektort. A tűzhelyet nem, bár a bulizós főzések amúgy is palackról, vagy fahasábról történtek a nyárikonyhában.

Winston Smith 2010.03.27. 18:33:31

Egyetértek!!! Én sem fogom lekapcsolni a villanyt.

Évi 8760 órában kell takarékoskodni, nem egyben, és 8759-ben meg pazarolni.

Valaki1 (törölt) 2010.03.27. 18:34:59

@asbi: hát erre azért többször is rádáfolt a történelem, volt ugye a földi istenek, aztán az égi istenek egyházának, majd a nemeseknek, meg a fene tudja miknek a hatalma, és azok is ledőltek,
pedig azok évszázadokig, évezredekig tartottak, miből gondolod hogy az alig 100-200 éves kapitalizmus nem dől meg, amikor már volt rá egy félig sikerült kísérlet?

igaz persze hogy a pénz hatalma az ókor óta töretlen, de a földet leromboló fogyasztói társadalom jó ha 100 éves sincs..... tulkép a 2. vh utántól lehet számolni, az usában talán a 20- sz elejétől, de már alig ezidő alatt totál tönkretette a földet, hiszen az összes modern pusztító technikai vívmány ezen korra tehető....

de ennyit erről a filozófiai ívről,
a lényeg az hogy véleményem szerint bohóckodás helyett az okokat kellene kiirtani, és az pedig a TÚLfogyasztó társadalom nem pedig a villanykapcsolgatás.

Valaki1 (törölt) 2010.03.27. 18:38:05

@endike: erről van szó, csak a fasza demokráciában ezt ugye nem lehet megtenni...
betiltani a légkondiakt, a nagy fogyasztású autókat, az eldobható csomagolásokat ésatöbbi...
azonnal meg lenne oldva minden, nadehát mi lenne akkor a tőkések extraprofitjával????
a föld le van szarva, de én nem sajnálom, mert amúgy nagyobb dolog az mint a szaros kis emberiség, hiába féltjük, kiheveri majd ezt a fasza fajt simán.

Valaki1 (törölt) 2010.03.27. 18:41:46

@Kontárblog: ja meg az irodaházakban, hiper, szuper marketekben meg plázákban NONSTOP.

cso zsi 2010.03.27. 18:41:47

@egy maréknyi dollár: Lehet szólni az erőműveknek, de az sem minden.
Mifelénk (Bp XIII az Árpád híd szomszédságában9 évi 2-3 alkalommal nagyon durván "elmegy" az áram, pár órányira.
A visszakapcsolás sosem zökkenőmentes, hiszen a fogyasztók többsége nincs kikapcsolva. (én az első kár óta csapom le az órát, -vagy mindent, egy égő kivételével- ha otthon érem a bajt.)
Áram visszajön, majd fél percen belül újra elmegy. Ez kétszer, utána már stabil a helyzet.
Pc-táp, videómagnó ment a levesbe így, és próbáld bizonyítani bármivel is.

epres négercsók 2010.03.27. 18:49:55

Ha tudnám, hogy anyagilag bármennyi spórolást jelent, még meg is tenném. Szép dolog, csinálják csak minél többen, de én nem fogok hozzá csatlakozni, csak azért, hogy elmondhassam, én is lekapcsoltam.
Viszont, az emberek nagy részével ellentétben, napközben, mikor dolgozni vagyunk, a TV és a laptopok, telefontöltők elosztóját egy jólirányzott mozdulattal a megfelelő helyen lekapcsolom. Ugyanez éjszaka is. (Bár, minket azért az is motivál, hogy kib****tt drága a villany). Meg én kétnaponta viszem le az összegyűjtött szelektív hulladékot. Meg nem öntöm a lefolyóba a fáradt étolajat. Nem hagyom csöpögni a csapot, és nem engedem a vizet az ötperces fogmosás közben. Satöbbi.
Szóval sok szerencsét ehhez a képmutató mű-környezetvédéshez. Azért én felkapcsolom este a lámpát - persze csak akkor, ha TÉNYLEG szükségem lesz rá.
A sok grínpíszestől meg azért megkérdezném, hogy esténként úgy általában mivel világítanak?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.27. 19:01:42

Hát mondjuk igazad van, de a villanylekapcsnak nem a spórolás a célja; inkább a figyelemfelhívás.

Én is lecseréltem az összes izzómat már energiatakarékosra (nem 11W-osra, mert a 60W-os izzó helyett 20W-os energiatakarékos kell - de még ez is 1/2 fogyasztás!) és még az asztali lámpám is fénycsöves :)

Amúgy igen, a munkahelyemen pl. Zöld Vállalat a szlogen...
...de hallod, hogy ott számítógép max. full áramszünet esetén van kikapcsolva, az fix (pedig pár száz gép akad ott...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.27. 19:04:19

@epres négercsók: Energiatakarékos izzóval. Azaz fénycsővel.
Csak azt kell elfelejteni hogy 60W normál = 11W energiatakarékos, mert a 11W az gyakorlatilag sötét éjszaka. Erősebb kell, vannak 20-24W-os energiatakarékos izzók is, amik azért egy 60W-os villanykörtét már fényerőben is kiváltanak. (Spórban pl. 600Ft-ért vettem nemrég, azóta láttam már 500-ért is. És harmadát fogyasztja mint a 60-as körte. Ez nem kis nyereség a számlán.)

Figyuzz 2010.03.27. 19:13:18

Van a trollkodásnak szerkesztő oldali megfelelője? mert akkor ez a cikk az.

epres négercsók 2010.03.27. 19:17:41

@ColT: Kifelejtettem, ilyenünk nekünk is van :) Akkor ezt csapom hozzá a fenti felsoroláshoz.

Nem azzal van nekem a bajom, hogy tartanak egy ilyet, mert szép és jó dolog, ha felhívja a figyelmet a környezetkímélésre és a spórolásra, az nagyon szuper.
De ahogy fentebb valaki kifejtette, aki szeretne környezettudatos lenni, az az év maradék 364 napján is tesz a környezetéért, pl. nem hagyja a műszaki cikkeit stand by üzemmódban, nem engedi feleslegesen a csapot, nem jár még a boltba is kocsival, szelektíven gyűjti a szemetet. Azok az emberek, akik tényleg így élnek az év minden napján, és csatlakoznak, na az ő megmozdulásuk a jogos.
Azt is kifejtette valaki, hogy akik böhömnagy kocsival járnak, és díszkivilágítják az egész házukat, azok úgysem csatlakoznak (tisztelet a kivételnek).
Mindenki más, aki viszont csak ilyenkor képes spórolni, aztán veri a mellét, hogy énislekapcsoltamám, na EZ a képmutatás.

thazta 2010.03.27. 19:30:47

Sokat olvasni, hallani -hozzáteszem jogosan- a vészesen fogyó ivóvízkészletről is. Igen... engem is furcsa érzés fog el ennek tudatában, amikor törlés után leöblítem a WC-t...

reality check 2010.03.27. 19:42:41

A szén-dioxid nem környezetszennyező. Ez a legnagyobb hülyeség, amit valaha ember kitalált.

Kérdezz csak meg egy növényt arról, szerinte mérgező-e a szén-dioxid... Ugyanis minden növény szén-dioxiddal táplálkozik.

Minden élőlény szén alapú (mi is), így nagyrészt szén-dioxidból származó szén alkotja. Ha nem lenne szén-dioxid, mi sem lennénk. A növények szén-dioxidból állítják elő a cukrokat, a szénhidrátokat, a keményítőt, vagyis a táplálékaink jelentős részét. Minden növényi eredetű táplálék szén-dioxidból és vízből készült.

(Az energiapazarlás viszont elég hülyeség, ettől függetlenül.)

Az energiatakarékos izzó használata viszont környezetszennyező, ugyanis a neoncsövek higanyt tartalmaznak. A legtöbb ember viszont simán kidobja a kukába, mert nincs ezzel tisztában. Így a nagyon mérgező higany a környezetbe, vizekbe kerül, és összegyűlik a halakban, amelyet aztán megeszünk. Így kerül vissza hozzánk a szemetünk, amit a környezetbe juttatunk.

Ha tényleg védeni akarod a környezetet, akkor az elhasznált energiatakarékos izzót mindig a gyűjtőhelyre vidd, sose dobd a kukába!

epres négercsók 2010.03.27. 19:46:58

@thazta: A nagymamám (echte sváb) a következőképp spórol a vízzel: megfürdik a kádban, majd ennek a víznek egy részéből felmos, a többit pedig a wc öblítésére használja.

lószúnyog 2010.03.27. 19:47:54

Sziasztok!
Az akció nekem is "kicsapja a biztosítékot" :-) Mindamellett amit a többiek említettek, engem inkább azért zavar, mert pl. személy szerint az éhinséget sokkal nagyobb problémának tartom. Konkrétan azt, hogy éhenhalnak emberek, gyermekek. Engem rohadtul nem érdekel ha marad energiánk még 500 évre, de kaja meg csak 250-re! Egy hülye példa de például legyen Éhezők Napja, amikor szolidaritásból NEM ESZÜNK EGY NAPIG! Vagy az már nem elég trendi, mi? Környezettudatos trendi, szolidaritás és felebaráti szeretet idejemúlt. Szomorú.

bonobonohu · http://bono.hu 2010.03.27. 19:52:32

teljesen jogos a poszt, kb. én is ezeket gondoltam. néztem azt a videót, ahol mindenki bulizik, meg gyertyázik, meg vigyorog, aztán belegondoltam, hogy utána meg beszállnak az autójukba, és hazamennek a fűtött/hűtött/fridzsidált/stb. lakásukba...
ehh, adtak a sz*rnak egy pofont. vagy még az se.

eljátszották, hogy adnak a sz*rnak egy pofont. ja.

belekotty 2010.03.27. 20:12:20

@kaffer: "Miért nem vagy képes nagy betűvel kezdeni a mondatokat?"

- Hogy a nyelvtannáciknak is l1en témá lyuk. :-))

cso zsi 2010.03.27. 20:31:23

@lószúnyog: Anno minket arra akartak nevelni, hogy együk meg a valamit, mert "Afrikában éheznek".
A visszafeleselésre torkán akadt a szó az illetőnek: " ha megeszem , nem fognak éhezni?"
Igen, pazarlás egy ételt kidobni, mert nagyrészt valamilyen energia segítségével készítik el. De akár megeszem, akár a kukába dobom, akár a malacok elé vetem (fúúúj, ez nem EU-konform), az nem segít az éhezőkön. Ha a kukába dobom, akkor környezetszennyezek, vagy munkát adok másnak? Még energiát is előállítanak belőle.

csikicsoki 2010.03.27. 20:32:43

hali. egyetértek a posztolóval. nem csak ebben az 1 órában kell környezettudatosnak lenni, hanem 24 órában, mindennap, folyamatosan. a baj csak az, hogy a kevéske kisember odafigyelése nem oldja meg a problémát, mert mások el nem füstölt klíma kvótákat vesznek, hogy többet füstölhessenek a rájuk szabott mértéknél, és egyes gazdasági nagyhatalmak gátlástalanul mérgezik a környezetet. nem látok megoldást másképp csak úgy, ha a föld népességének jó nagy része viselné szívén a bolygó sorsát...

cso zsi 2010.03.27. 20:34:40

@epres négercsók: Ha saját vidéki házam lenne, megvalósítanám azt a régi tervem, hogy a padlástérbe egy nagyméretű tartályt helyeznék el, amibe a mosógép kifolyó vizét gyűjteném. Wc-öblítésre több okból is alkalmas, de tűz esetén is hasznos lehet.

cso zsi 2010.03.27. 20:39:52

@newenergy: Ha visszaolvasol korábbi bejegyzésekhez, akkor megtalálod, ahol ugyanezért többszörösen le lettem hülyézve a hozzánemértésem miatt.
Nem vettem magamra egy fikagéptől, mert láttam már ezt-azt.
Úgyis kiderítik, hogy az energetikai szakember sem tudja, mit beszél.

cso zsi 2010.03.27. 21:07:40

Ami tetszett az egész akcióban, az a fölösleges fényszennyezés csökkenése.
Gyönyörű holdudvar látszott az ablakomból.
img10.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/7280811_94e0a6016c24f38b36568febcb7ca6f4_m.jpg
Remélem látszik valamennyi belőle. Mint amikor após tanyájánál lemegyek a Tisza-partra.

dukeekud 2010.03.27. 23:25:07

Ez a post arrol szol,hogy valami terepjaros hulyegyerek kampanyol a kornyezetvedelem ellen.Mert be van szarva, hogy az ilyen figyelemfelkelto akciok megvaltoztatjak az emberek gondolkodasat,es betiltjak a 3 tonas teherauto meretu terepjarokat.Es ha csak 2.5 tonnas terepjaroval paradezik a varosban akkor nem lesz eleg trendi.
Gratulalok a post ironak,teljesen idiota vagy.

B à la Brown 2010.03.27. 23:38:00

@dukeekud: idióta vagyok igen, mert a környezetvédelem MELLETT kampányolok, és nem ellen. ez a post arról szól, hogy az nem környezetvédelem ha 10 wattot lekapcsolunk, de légkondival meg 10ezret elhasználunk. bárcsak megváltozna az emberek gondolkodása, és minden nap figyelnének az emberek az energiaspórolásra, ökolábnyomukra...

B à la Brown 2010.03.27. 23:40:51

@cso zsi: jah, város szélén élek, az utcában nincs közvilágítás 13 éve mióta itt élek, de nem is nagyon hiányzik senkinek:) eddig még minden este hazataláltam:)))

dukeekud 2010.03.28. 00:59:59

B à la Brown :
"ez a post arról szól, hogy az nem környezetvédelem ha 10 wattot lekapcsolunk, de légkondival meg 10ezret elhasználunk. bárcsak megváltozna az emberek gondolkodása,"

Szerintem kell hozza nemi rossz indulat,hogy ezt a,nyilvanvaloan az emberek altalanos gondolkodasat megvaltoztatni akaro kampanyt valaki felreertse.
Es azzal bagatelizalja el,hogy az 1 ora az szart sem szamit.Mikozben mindenki szamara nyilvan valo,hogy nem arrol a haztartasonkent megsporolt 500 watt-rol van szo.A lenyeg a vilagmeretu osszefogas,a felelos gondolkodas.

reality check 2010.03.28. 11:07:23

Szerintem mindenki rakjon a háztetõre egy szélturbinát, és akkor nyugodtan lehet pazarolni az áramot agyba-fõbe. Hiszen onnantól ingyen van :)

B à la Brown 2010.03.28. 12:01:00

@dukeekud: bármilyen hihetetlen, nincs rosszindulat bennem:) és nem értem félre, tisztában vagyok a kampányok fontosságával. de a jószándék kevés ("a pokolba vezető út is, ugye"), félrevihet, erre próbáltam erős szarkazmussal figyelmeztetni. és nem bagatelizálom el, a világméretű összefogással sincs bajom.
más: a környezetvédelem és a természetvédelem fejlődése során is voltak ilyenek, először egy faj védelmére koncentráltak, aztán rájöttek hogy szart se ér ha nem védik az élőhelyüket, aztán arra is rájöttek, hogy szart se ér, ha csak az élőhelyet védik, közben meg minden más pusztul. szóval szép dolog a világméretű összefogás, de ha az emberek csak erre koncentrálnak, fabatkát sem ér...

cso zsi 2010.03.28. 12:53:24

@reality check: Hazánkban? Ahogy te azt elképzeled.
A bekerülési értéket leszámítva, még olyan díjak figyelnek be, mintha a hálózatról fogyasztanál. Aztán szomszédod se legyen, mert az úgyis megvétózza.

reality check 2010.03.29. 00:19:47

@cso zsi: nem kell hozzá semmi engedély 6 méterig, illetve háztetőn 3 méterig (20 kW alatt). Tudtommal semmilyen "díj" nem figyel be, megépíted oszt' jónapot. Nekem ezek az információim egy szélturbina-tulajdonostól, és a jogszabályokat tanulmányozva ugyanezt találtam.

Erről elég sok információ van itt:
www.ingyenenergia.hu/

Az viszont sajnos valóban igaz, hogy ha a termelt felesleges energiát vissza akarod juttatni az ELMŰ rendszerébe (amely megvásárlására EU jogszabály kötelezi), akkor tényleg milliós beruházásra van szükséged, meg drága engedélyekre, tehát kvázi nem éri meg. Hazánk e tekintetben eléggé el van maradva más országoktól.

Viszont ha a termelt áramot nem akarod a hálózatba kötni, akkor semmilyen jogi kötelezettséged, fizetendő díjad nincs, külön engedélyezetni nem kell. Vagyis az így kapott energia ingyen van, és nyugodtan éghet a villany, mehet a légkondi ;)

Ha magad barkácsolod a turbinát, akkor 100-150 eFt-ból ki lehet hozni, így viszonylag hamar, pár év alatt megtérülhet az ára. Páran már megcsinálták, tehát mindez nem csak fantázia.
süti beállítások módosítása