állj fel torony - mondta egy mustárföldön, dijon városában született faszi, s ha járni nem is jár:)), de a torony határidőre elkészült:))
jaj, annyi mindenről kellene csevegni, arról például hogy az Eiffel családnév nem más, mint ragadványnév, melyet a család a XVIII. század eleje óta viselt, mely a német középhegységhez, az Eifelhez köthető. arról is kellene, hogy alexandre gustave eiffel 1832-ben született dijonban. dijoni mustár. aztán kellene arról is, hogy mítosztalanítás. a margit-hidat ugyanis nem ő tervezte. de igazából a nyugati-pályaudvart sem, meg a szegedi tisza-hidat sem. ahogyan a nyugati pályaudvart az eiffel & társa cég neve alatt W. Auguste de Serres mérnök tervezte, a régi (1883) szegedi közúti tisza-híd sem eiffel tervezte. mint móra ferenc írta: "Való igaz, hogy a szegedi hidat a párizsi Eiffel-cég építette, de az Eiffel neve alatt benyújtott terveket Feketeházy János magyar mérnök készítette. A szegedi híd nem a francia, hanem a magyar géniusz alkotása." (Kit ünnepeljünk?, Délmagyarország, 1933. febr. 5. - olvasható Mórának Szegedi tulipántos
láda című kötetében.) szóval eiffelségek, meg csevegni kellene arról is, hogy verlaine a költő messzire elkerülte a csúf eiffel-tornyot, hogy ne is lássa, nem beszélve arról, hogy mennyien le akarták bontani. a torony azonban áll, jártam fenn benne 1990-ben és 1992-ben is, 2009-ben azonban találtam egy tőle jobb kilátóhelyet, de azért a tornyot elmentem lefényképezni, na. álljon itt két 2009. február 3-án készült kép:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.