HTML

Csámborgó

csámborgásaimról

Friss topikok

2009.06.19. 07:16 B à la Brown

A tanítás értelméről

van neki. mármint értelme. a tanításnak. hogyne lenne. tudunk valamit, amit tovább adunk. de mielőtt még átmennék csepegősbe, arról akartam posztolni egyet, hogy az elmúlt hetekben dolgoztam is ám. elolvastam több mint 20 szakdolgozatot, benne voltam a szakdolgozati bizottságban, sőt még szigorlatoztattam is széchenyi ágival médiaismeretből. volt rengeteg gyenge és színvonaltalan vizsgafelelet, szakdolgozatok közt is akadt gyengécske, de bizony csomóban ott volt valami. közben kavarognak tovább a gondolatok a fejemben, s eszembe jutott, hogy a héten arról is akartam posztolni, hogy találkoztam egy volt tanárfélémmel. azért írok olyat hogy féle, mert tanítani nem tanított, továbbá kölcsönösen utáltuk egymást, van ilyen na. nem írom le a nevét csakazértse, viszont azt sem fogom megtenni, mint a bájgúnárok többsége, hogy jajj, kiváló pedagógusaim voltak 10 meg 20 meg 50 évvel ezelőtt. igen, voltak kiváló tanáraim, de voltak blfszok is. persze utóbbiaktól is lehetett tanulni valamicskét J)))

namármost, a tanítás nem mindig rögtön visszacsatolós dolog, ezt sok kollégám elfelejti. nem mondja a diák, hogy tanárúr, gratula az órához. ha érzi is, lehet hogy egész életében hallgat róla. de van olyan is, hogy évek telnek el, s akkor kapunk visszajelzést egy-egy óráról.
a napokban kaptam egy emailt, egy hét évvel ezelőtti tanítványomtól. egy hét évvel ezelőtti órámat köszönte meg. büdös az öndicséret, de most kegyetlenül büszke vagyok erre a levélre, úgyhogy közzé is teszem.
 

Kedves Béla!

Tegnapelőtt tettem sikeres záróvizsgát földrajz szakon az SZTE TT(I)K nemes és sokat látott intézményében. Eme üzenetet csak azért írom, mert szeretném Neked megköszönni az inspirációt amit még a 2002-2003-as tanév első félévében "A világ gazdasági és kulturális földrajza" c. kurzuson az EKTF kommunikáció szakosaként nyújtottál, mivel ez ébresztett rá, hogy ezzel (is) szeretnék foglalkozni (a másik szak amit elvégeztem, természetesen az Egerben is hallgatott angol volt, azt az előző félévben tudtam le). Így 2003 őszén beiratkoztam és mostanra végeztem. Előbb is sikerülhetett volna, csak elkezdtem dolgozni itt Kiskunfélegyházán a Gépészeti Szakközépiskolában, meg a tanítási gyakorlat annyira elhúzódott a Ságváriban tavaly ilyenkor, hogy két hét alatt kellett volna összecsapni a szakdolgozatot, amit nem akartam megtenni.
Érdekes módon, a korábbi szakelhagyást megcáfolva egy egyetemi újságban is írogattam közben, nézz bele ha van kedved:
http://newtone.co.hu/index.php?q=node/1
(.pdf formátumban letölthetők, főleg lemezajánlók, de van több kedvcsináló filmekről és könyvekről is.)

Üdv és még egyszer hálám fejezem ki azért, amit azokon az órákon kaptam Tőled:
Kasza István

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://belabarna.blog.hu/api/trackback/id/tr601194737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása